گزارشی از نشست علمی صد و نود و سوم مرکز تحقیقات

در عصرگاه روز ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۹ در ساعت ۱۹، صد و نود و سومین نشست علمی مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر آغاز شد. این نشست علمی که به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شد جدای از برگزاری فیزیکی و حضوری افراد به صورت آنلاین و همزمان نیز در وبسایت مرکز تحقیقات پخش شد. دبیر اجرایی این نشست را جناب آقای دکتر حسین محمد ربیع بر عهده داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام خداوند آغاز شد و سپس آقای دکتر نوری زاده ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این نشست، نکاتی را راجع به این رویداد علمی و کسب امتیاز باز آموزی از طریق شرکت در سامانه آنلاین مرکز بازآموزی یادآور شدند.

دکتر فرساد نوری‌زاده

سخنرانی اول این نشست بر عهده سرکار خانم مریم یادگاری بود که ایشان در موضوع Peripapillary OCT Artifacts به ارائه مطالب پرداختند.

دکتر مریم یادگاری

بعد از ارائه ایشان آقای علی مرادی اپتومتریست پرونده چالشی خود را برای حضور  به جهت همفکری به شور گذاشتند.

اپتومتریست علی مرادی

بعد از ایشان نیز دکتر عباس ابولحسنی از اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات، موردی از پرونده‌های خود را برای حضار مطرح کردند و در این زمینه نظرات حاضرین را خواستار شدند.

دکتر عباس ابولحسنی

بعد از پرونده مطرح شده توسط دکتر ابولحسنی نماینده شرکت کیمیاآرا به معرفی و ارائه ی محصول شرکت پرداخت.در تصویر زیر نمایی از محصولات این شرکت را می‌بینید.

سخنران بعدی این نشست جناب آقای دکتر سید هاشم دریاباری بودند که متاسفانه به دلیل مشکلاتی نتوانستند خود را برای این نشست برسانند به همین دلیل برای وعده به قولی که دادند اسلایدهای ارائه خود با موضوعRisk Factors of Corneal Ectasia after Corneal Refractive Surgery را برای تیم اجرایی این نشست ارسال کردند. سپس با کمک فایلهایی صوتی که فرستاده بودند ارائه خود را انجام دادند.

مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر سنتی را سالیانه به جا می‌آورد و آن هم تقدیر از کسانی است که سخنرانی‌های علمی و ارائه پرونده‌های چالشی خود را در رویدادهای علمی این مجموعه مطرح میکنند و سبب غنی‌تر شدن علمی این نشستهای علمی می‌شوند. سالانه بر مبنای امتیازات و نظر سنجیهای انجام گرفته در هر نشست و جمع آوری این امتیازات، برترین سخنرانان و مشارکت کنندگان انتخاب میشوند. به دلیل شیوع کرونا آخرین نشست سال ۹۸ و اولین نشست علمی سال ۹۹ برگزار نشد، به همین دلیل تقدیر از برگزیدگان به این تاریخ موکول شد.

اسامی سخنرانان برتر چشم پزشک در نشستهای علمی ماهیانه مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر در ادامه خواهد آمد. در این مراسم آقای دکتر شجاعی ریاست مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر هدایایی را تقدیمشان کردند

  • جناب آقای دکتر حسین محمد ربیع
  • جناب آقای دکتر محمدحافظ نوروزی‌زاده
  • جناب آقای سید هاشم دریاباری

تقدیر از دکتر حسین محمدربیع

در این مراسم، از دکتر ساسان وجودی نیز به دلیل مشارکت مداوم و ارزشمند در ارائه کیسهای چالشی در طول سال تقدیر به عمل آمد.

دکتر ساسان وجودی

دو اپتومتریست منتخب هم آقایان دکتر فرهاد صحرایی و علی مرادی بودند که هدایایی به یادگار تقدیم حضورشان شد.

در انتها جناب آقای دکتر محمدربیع، طی سخنانی از زحمات جناب آقایان دکتر شجاعی، دکتر نوری زاده و دکتر خویی و هم چنین همکاران مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر پرداختند. و آرزو کردند که این روند ارزشمند مرکز حفظ شود و بتواند توسعه پیدا کند.

 

 

فهرست