گزارشی از 192 امین نشست علمی مرکز تحقیقات

 

در عصر روز یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ صد و نود و دومین نشست علمی مرکز تحقیقات سلامت چشم بصیر برگزار شد. نشستی جذاب و آموختنی که با استقبال بسیاری از پزشکان همراه شد.

این نشست شامل سخنرانی آقای علی مرادی اپتومتریست و آقایان دکتر ساسان وجودی و آقای دکتر محمدحافظ نوروزی‌زاده  به عنوان سخنران چشم پزشک بودند. در انتهای جلسه نیز نماینده شرکت تدبیر کالای جم(تکاژه) به عنوان حامی این رویداد علمی سخنانی را ایراد فرمودند.

این نشست طبق برنامه ریزی رأس ساعت ۱۹ با تلاوتی از قرآن کریم آغاز شد. سپس مدیر اجرایی این رویداد آقای دکتر احمد شجاعی باغینی  از آقای علی مرادی دعوت کردند تا سخنرانی خود را شروع کنند. سخنرانی آقای مرادی موضوع  An Introduction Ultrasonic Biomicroscopy بود.

سخنرانی ایشان دربردارنده موضوعاتی چون اصول Ultrasonic Biomicroscopy و بیومیکروسکوپی در سگمان قدامی و همچنین اندازه گیری آناتومی سگمان قدامی و بخشهای مختلف آن بود. در ادامه ارائه ی ایشان شامل بررسی زاویه در سگمان قدامی در بیماری گلوکوم بود. ارائه ایشان با بررسی مشخصات زاویه ترابكولار مش ورك trabecular meshwork، کانال Schwalbe’s Line و Line Schwartz به پایان رسید.

بعد از سخنرانی ایشان با دعوت دکتر شجاعی، پرونده پزشکی توسط دکتر وجودی ارائه شد. ایشان مشخصات بیماری و بیمار را برای اساتید مطرح کردند و صحبتهایی در مورد این پرونده در شکل گرفت. در ادامه مجددا خود آقای دکتر وجودی به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این نشست، موضوع جالب خود را ارائه دادند. موضوع سخنرانی ایشان Methanol Poisoning یا مسمومیت از طریق متانول بود. موضوعی که این روزها به دلیل شیوع کرونا بیش از گذشته رخ می‌دهد.

این سخنرانی با بازخورد بسیار خوبی در بین مخاطبان همراه بود و توانست رضایت بسیاری را جلب نماید. در صورت علاقه مند بودن میتوانید ویدیوی این ارائه را در قسمت آرشیو پخش زنده مرکز ببینید.
سخنران بعدی این نشست آقای دکتر محمدحافظ نوروزی‌زاده با موضوع Multifocal IOL Principles and Practice in COVID 19 Days بودند.

در انتهای این نشست نماینده شرکت تکاژه به معرفی محصولات این شرکت برای چشم پزشکان پرداخت.

تصاویری که در زیر مشاهده میکنید نمونه محصولات این شرکت است که در این نشست معرفی شدند.

این نشست با استقبال خوبی از جانب پزشکان و چشم پزشکان همراه شد. ۱۵۰ نفر از پزشکان سراسر کشور برای این نشست از طریق مرکز باز آموزی و به صورت آنلاین ثبت نام کردند. این نشست نیز همانند چند نشست اخیر این مجموعه به صورت آنلاین و همزمان پخش شد که تا لحظه تنطیم این گزارش تعداد قابل توجهی برنامه این نشست را چه به صورت زنده و چه به صورت همزمان دیدند.

 

فهرست