یاد اساتید دکتر محمد زارع و دکتر محمد فقیهی گرامی باد

 

خبر، کوتاه، سریع ولی به غایت دردناک بود. استاد دکتر محمد فقیهی و کم‌تر از یک هفته پس از ایشان، استاد دکتر محمد زارع به علت عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دعوت حق را لبیک گفته و در راه دفاع از سلامت جامعه به شهادت رسیدند.

استاد دکتر محمد فقیهی رئیس سابق دانشگاه یزد و ریاست بیمارستان طرفه (تهران) و از مدیران ارشد حوزه سلامت و همچنین از اساتید برجسته در رشته فوق تخصصی استرابیسم و جراحی پلاستیک چشم که در گذشته نه چندان دور ریاست بخش چشم‌پزشکی مرکز چشم هلال ایران را نیز برعهده داشتند پس چند هفته مبارزه با بیماری کووید ۱۹ از میان ما رفتند و درد و اندوهی عمیق بر جا گذاشتند.

استاد دکتر محمد زارع، فوق تخصص قرنیه و بیماری‌های بخش قدامی چشم نیز که ریاست سابق دانشگاه کاشان را بر عهده داشته و در حال حاضر نیز رئیس بیمارستان شهید لبافی‌نژاد بوده و سال‌ها در حوزه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به فعالیت مشغول بودند در راه دفاع از سلامت به دیدار حق شتافتند و هر دوی این عزیزان ما را از فیض وجودشان محروم ساختند.

این بزرگواران که فعالیت‌های درخشان و متعدد علمی و مدیریتی‌شان بر همه خانواده چشم‌پزشکی کشور آشکار است حتی لحظه‌ای از مبارزه برای دفاع از کیان سلامت مردم، آن هم تا پای جان دست بر نداشتند و در نهایت نیز جان عزیز خود را در این راه تقدیم نموده و به دیدار حق شتافتند.

یاد و خاطره‌شان همواره در دل ما بیدار باد و راهشان مستدام.

دکتر محمد حافظ نوروزی زاده

سردبیر مهمان نشریه پرتو بصیر

فهرست