آموزش بیمار- جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

در روند افزایش سن تغییراتی بر روی پوست ایجاد می‌شود پوست صورت هم از این قاعده مستثنی نیست و این گذر زمان را به وضوح به نمایش می‌گذارد. این تغییرات در چشم به صورت چین چروک گودی و کبودی به خصوص در ناحیه چشم و جمع شدن و افتادگی پوست پلک‌های بالا و پف پلک‌های پایین است که باعث می‌شود به مراتب روی زیبایی اثر گذاشته و صورت خسته‌تر و پیرتر به نظر می­آید گاهی اوقات افتادگی پلک‌های بالا میدان دید فرد را محدود می‌کند. این تغییرات معمولاً در نتیجه بالا رفتن سن، عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی باعث از دست رفتن خاصیت کشسانی، ضعف، افتادگی، سستی پوست و شل شدن عضلات زیرین در روند افزایش سن به وجود می‌آید؛ بنابراین یکی از راه‌های مؤثری که با اهداف کاربردی و زیبایی انجام می‌شود جراحی زیبایی پلک‌ها می‌باشد که تحت عنوان بلفاروپلاستی شناخته می‌شود که در طی این روند افتادگی پلک‌ها، حذف پوست و بافت چربی اضافی پلک‌های پایین یا بالا حذف می‌شود. این روش یکی از رایج‌ترین روش جوان‌سازی محسوب می‌شود که هم خانم‌ها و هم مردان طرفدار آن هستند گرچه اغلب افراد میان‌سال و یا مسن برای این جراحی مراجعه می‌کنند، اما  گاهی از طرف افراد جوان نیز تقاضا می‌شود. این روش جلوی فرایند پیری شما را نخواهد گرفت اما باعث  جوان‌تر و شاداب‌تر شدن چهره فرد می‌شود.

چه کسانی می‌توانند عمل پلک انجام دهند؟

معمولاً افرادی بالاتر از ۳۰ سال کاندید جراحی هستند ولی گاهی در افرادی که به دلیل مشکلات ارثی افتادگی و شلی بیش‌ازحد پلک و یا پف چشم در سنین پایین‌تر هم انجام شود… افراد غیر سیگاری، افرادی که بیماری جدی چشم و بیماری مزمن ندارند. اگر بیمار مشکلاتی مانند بیماری‌های چشم و اختلالات هورمون تیروئید داشته باشد، باید قبل از عمل درمان شود.

Blepharoplasty Before & After Photos Patient 36 ...

نکات قابل‌توجه قبل از جراحی پلک

در صورت داشتن بیماری و مصرف هرگونه دارویی حتماً با پزشک خود مطرح کنید. درباره استفاده از داروهای رقیق‌کننده‌های خون و ویتامین‌ها زمان قطع و مصرف داروها را از پزشک خود بپرسید از مصرف سیگار و الکل جدا خودداری کنید. در زمان‌های مشخص‌شده به پزشک خود مراجعه بفرمایید.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

معمولاً بلفاروپلاستی بسته به نوع عمل ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد به صورت سرپایی انجام‌شده و حتی نیازی به بستری شدن هم ندارد. این عمل معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام شود یا در مواردی بسته به شرایط بیمار یا نیاز به اعمال جراحی ديگري با بیهوشی عمومی انجام شود.

عمل جراحی حتماً باید در بیمارستان و توسط متخصص انجام می‌شود. قبل از بیهوشی، قسمت‌هایی که جراحی می‌شوند مشخص می‌شود. مکان‌های برش برای قرار گرفتن برابر با سطح طبیعی پلک مشخص می‌شوند. بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی، پلک‌ها شکل جدید خود را تا چندین سال حفظ می‌کنند. بعد از عمل یک تا دو هفته در منزل باید استراحت کنید تا پلک‌ها کاملاً بهبود بیابند. به‌ندرت ممکن است بیمار دچار عوارضی همچون خون‌ریزی و عفونت شود ولی در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی با متخصص خود مشورت بفرمایید با رعایت توصیه‌ها و یک انتخاب درست و آگاهانه می‌توان از ایجاد این مشکل جلوگیری کرد.

مراجع کننده گرامی:

لطفاً برای ثبت نوبت ویزیت با شماره

۶۶۵۶۵۷۵۷ تماس حاصل نمایید.

فهرست